Wednesday, July 13, 2011

things that should not be forgotten


TEATER KOMSAS : KERUSI



haha.. bila aku tgk balik gmbar ni, mcm tak percaya yg aku pernah mewakili sekolah untuk pertandingan teater dengan diorang-diorang ney.. tak pernah terlintas aku nk jadi 'artis' ni, hahaha.. dari secara tak sengaja aku terdatang audition, layak then kena hafal skrip,dapat watak angkuh miang poyo kejam, tiap-tiap hari 'training' ngn diorang ni, kena maki ngn cikgu teater, kena belajar silat, belajar menggedik, sampai ke pertandingan teater komsas.. macam-mcam yang kita telah lalui bersama, pahit, manis, suka, duka dan bermacam onak dan duri kita tempuhi.... ape mcm bangang je ayt aku ni, hahaha.. 


kami johan la weyh! hahaha..
hasil usaha kitorang dan cikgu's akhirnya berjaya gak membawa pulang piala dlm bekas lutsinar, pingat plasik ada pelekat emas sorang satu, wang tunai RM50 000 dan yang wang tunai tu aku kencing.. haha.. yg lg gmpak bila slh seorang dari kami berjaya mendapat anugerah pelakon trbaik (kalau korg nmpk dlm gmbr, tu yg duk pakai bju hitam nk tikam aku tu) dan cikgu kami (kanan gambar) mndpt anugerah pengarah trbaik, aku tak tahu la perasaan mereka-mereka ni, yang aku tahu, asl nya aku masuk secara tak sengaja tapi aku, kami dapat bawa balik umah kemenangan ni, then dpt show off kt kwn2, haha.. bodo, korg x ada.. time training korang glak2 kan kitorg kn..! haa, nampak nampak , haa.. haha, x dok laah, gurau jo.. apa pun mmg gempak gila, puas hati kitorang !

-ANTARA BARISAN PELAKON-

MUHD WAN SHAH FARIZ
haha.. mamat ni, adalah pemegang watak bole di katakan hero dalm drama ni, PUTERA,
laki MASAYU.. dia ni pembunuh ! sbb dia bunuh aku.. huhu..
perwatakan bersemangat patriotik, setia kawan, ada la sikit sifat kepahlawanan
dan buta... sbb penolong kanan aku, cungkil mata dia.. puas hati aku !

KHAIRUL ARIFFIN
haha, ni aku.. pemegang watak DATUK SERI SEGALA
mcm sieey nama watak aku kn??  nk cover nama asa datuk serigala
perwatakan aku sempoyy je..
tegas, angkuh, hati busuk, kejam, gatal. haha..
best mmg best, nk lakonkan punya cm hanjing pyh nya !



NURAMIRA IZZATI
haha.. syaitan kan? pemegang watak MASAYU..
dalam watak, kena lemah lmbut, ciwek, sopan, ayuu gitu..
mcm ta boleh blah kn?  tapi korang kena tgk time dia duk kena belakon
menangis meraung, tangkap leleh ! ada gk kena mengedik.. mnggedik ngn aku kowt..haha..
tapi makcik ni, mmg berbakat gila !! 
NASHARIL AZZIM
trkenal ngn sifat pelik x reti malu dia, haha..
kdg2 bila otak tak betol dia dtg membuatkan smua org pk kn masa dpn dia..
pemegang watak... tuta utama,
dia mnjadi penolong kanan aku..
so, dlm lakonan, dia tempang, gigi rongak, ada taik lalat besa, hahaha
memang hbt belakon, dia antara yg byk mngajar aku.... 

p/s : so soory kpd yg aku terlepas pandang, T_T..


-DIORANG YANG MEMBANTU-
MIRA, ZAFIRAH, NANI
Gundik, dan Penari dan Penghibur beta, hahaha..
c buncit yg bernama HAFIZUDDIN ni adalah antara manusia yg memaikan
peranan penting.. soudman, lightman, tukang angkatman, byk la..
hehehe....

sebelah kiri, MUNTAHA yg telah byk memberi nasihat
dan tunjuk ajar (seorang yg berpengalaman), kanan ni macik AYU, haha
camtu la rupa MASAYU after taubat..lelong-lelong !
hahaha.. kekasih-kekasih saya .......


Saya mengucapkan jutaan terima kasih kpd cikgu nada dan cikgu marina kerana telah memberi peluang seterusnya mengajar saya, dan mereka-meraka yang terlibat dalam 3suku production untuk berjaya sampai keperingkat ini !  dan terima kasih juga kerana telah memberi peluang kepada kami mengikuti ke setiap cabang-cabang yg berunsurkan seni lakon untuk mengasah otak kami supaya dapat menjadikan lakonan kami lebih baik....thnx y'all !



6 comments:

  1. hahaha.. sial kau epin... ada je cara kau nak kenakan aku kan? wehhhh.. tak hingin aku nak mengedik ngn kau la gilaaa.. geli aku bodos

    ReplyDelete
  2. hahaha... aku pndai bersikap adil.
    ko kenakn aku, nahh.. aku kenakn ko..haha...
    tp cute la 'syaitan' tuu... haha

    ReplyDelete
  3. bodo..okey,jelez tengok korang semua masuk teater.tapi kalau aku ade mase tu pun,aku takkan masuk..hehehe

    ReplyDelete
  4. aku lak d bodo kn.......tu la ko, konon pemalu, pendiaaaammm sgt.. hehehe... tgk mira... ko kena tgk dia mnangis owwwhh...

    ReplyDelete
  5. kau tak yah nak babitkan aku ea epin

    ReplyDelete
  6. tapi...... ko contoh terbaik.. miraa... hehehe

    ReplyDelete